Lähdin tänään kotoa kahdeksalta ja olin kotona 21.30. Ensiksi töissä ja sieltä suoraan salille. Aika raato olo, jos sitä näin voi kuvailla. Tänään pyysin ihan varuiksi toteutuneet tunnit listan... tutkailin tunteja ja totesin, siis mitä! Mun laskelmani tunneista ja kellokortin ajat ei pidä mitenkään päin paikkansa. Voi sissos, että söi. Ja tämäkään asia ei tietenkään ehdi korjaantua tulevaan tiliini, koska meillä kun nämä asiat kestävät, kestävät ja vielä kerran kestävät! Siis murinaa.. kun ihminen tekee töitä tietyn tuntimäärän hänen kuuluu kaiken järjen mukaan saada myös palkka toteutuneista tunneista. Joskus aikanaan kun olin kyseisessä firmassa kuukausipalkkalaisena oli paljon samankaltaisia tilanteita, en edes uskalla ajatella, kuinka monta viikkoa tai kuukautta olen tuolle talolle tehnyt ilmaista työtä! Ei auta muu kuin ottaa lukemat päivän päätteeksi itselle ylös kun pelkkien työvuorojen ylläpito ei näytä riittävän. Monesti sekaannukset johtuvat myös siitä, että jos ei ole lyöty työvuoroja taakse. Minun kohdallani tämä on enemmän kuin mahdollista, koska olen "ekstraaja". Jos minulle ei ole lyöty koneelle työvuoroa alle on kuin olisin ollut vapaalla... voi, että mua siis kismittää ihan kympillä. Aika harvoin minä olen vihainen, mutta nyt olen. Ei huvittaisi enää astella koko työmaalle, menee se vähäinenkin motivaatio tätä menoa. Nyt alkoi vielä vapaatkin, eikä kukaan niitä asioita kuitenkaan hoida eteenpäin, jos ei itse ole paikalla painostamassa.

Esimiehillänikin oli  vuoden alusta kertynyt mukamas 480 miinustuntia. Hänellä menee toki energia myös omien tuntiensakin selvittämiseen... tuosta kertyy jo ihan mukava summa..Nämäkin oli kertynyt pelkästään sellaisista päivistä, että oli väärä vuoro alla tai ei oltu laitettu vuoroa ollenkaan. Kaikkee sitä firmat kokeilevatkin. Mukavia yllätyksiä.. meillä kun miinustunnit peritään palkasta joulukuussa, jos ei ole siihen mennessä niitä korvannut! Ja yleensähän ei ole mitään korvattavaa, jos vaan pitää itse huolen ja kirjaa kaikki ylös. Mikä virka on työntekijälle kellokortista? Mihinkään ei voi enää luottaa.. Se työ aisioista, oli pakko päästellä vähän höyryjä. Kellekäs muulle minä tässä paasaisin :)

Juhannuskin sieltä tulla jolkottaa... nyt täytyy kyllä todeta, että taitaa mennä vällyjen välissä koko juhannus, ei kertakaikkiaan huvita väkisin keksiä tekemistä. Grillaaminenkaan ei oikein innosta... mielummin katselisin kasan leffoja ja pilkkoisin vaikka kasviksia ja dippailisin niitä. Minä en kyllä muutenkaan perusta mistään kansanjuhlista. Juhannuksessakin voisi olla ihan eri tunnelma, jos olisi esim. oma mökki.. mutta se juhannuksestakin.. jää nähtäväksi.